CROSSFIT KIDS2018-11-05T14:21:56+00:00

CROSSFIT KIDS

KINDEREN EN TIENERS

CrossFit Kids streeft naar optimale fitness voor iedereen. Het  programma is speciaal samengesteld voor kinderen en tieners om hen voor te bereiden op alle mogelijke fysieke uitdagingen in het leven. We bieden constant gevarieerde, functionele trainingen met de nadruk op FUN!! De lessen bestaan uit geschaalde oefeningen en skills uit de reguliere WOD’s, maar de focus van het ZF Kids programma ligt op het plezier hebben in bewegen.

Kids  (8 tot 12 jaar) – woensdag en vrijdag  15.00-15.45 uur

Bij de lessen van De Kids zijn we veel bezig met de basisbewegingen van het functioneel trainen. Veiligheid, plezier en allround fitness zijn onze speerpunten. Daarnaast willen we dat onze kids mentaal en lichamelijk sterk en hard worden, zodat ze stevig in hun schoenen staan en met meer zelfvertrouwen kunnen deelnemen aan school en andere sporten.

Teens (12 tot 18 jaar) – woensdag en vrijdag 16.00-17.00 uur

De basisbewegingen, de veiligheid en de techniek zijn nog steeds prioriteit nummer 1, maar de Teens zullen wat meer intensiteit gaan ervaren en meer technische bewegingen gaan leren. De  lessen zijn te schalen naar ieders niveau, dus toegankelijk voor iedereen. Ons programma is vooral gericht op kracht en conditietraining, maar er wordt ook gewerkt aan sociale vaardigheden en andere ‘life skills’.

FAQ

Waarom ZF Kids?

Ons programma verbeterd de motorische en cognitieve vaardigheden van kids door ze technisch beter te leren bewegen en door ze na te laten denken over het bewegen, het (eerlijk!) tellen van hun reps, het onthouden van de volgorde en het toewerken naar bepaalde doelen. We ondersteunen en juichen het toe als onze kids betrokken zijn of willen worden bij andere sporten. De kracht en conditietraining die we bieden is hierop een zeer goede aanvulling. Daarnaast biedt ons programma:

  • Een positief bewustzijn over gezondheid en bewegen
  • Het omkeren van gezondheidsrisico’s zoals obesitas
  • Blessure preventie (sterke botten, pezen en spieren)
  • Een groep gelijkgestemde jongeren die elkaar steunen en kunnen vertrouwen
  • Het aanleren van vaardigheden, zoals concentratie, oplossingsgericht werken, doorzettingsvermogen, motivatie en doelen stellen.

Hoe kan ik mijn kinderen opgeven?

Alle kinderen kunnen 1 gratis proefles volgen. Hiervoor moet er wel eerst een account aangemaakt worden in onze WodApp (naam en e-mail van het kind aub!). Laat vervolgens even weten welke les je kind mee kan doen, wij schrijven je kind dan in voor de les. Als je kind bij ZF wilt komen trainen dan zoek je de juiste abonnementsvorm (Kids, 1 of 2x per week) bij “Producten” in de WodApp. De eerste betaling gaat via “iDeal”, daarna wordt het bedrag automatisch geïncasseerd. Na de betaling kan je de lessen zelf inplannen.

Is krachttraining wel veilig voor jongeren?

Het CrossFit Kids programma is absoluut veilig voor jongeren. Elke training staat onder leiding van een professionele trainer met de juiste kennis en achtergrond. Onze eerst prioriteit is veiligheid en techniek. We trainen nooit naar maximale lifts of naar uitputting van onze kids. Bij de jongere groep (Kids) gebruiken we zelfs vaak geen extra gewicht. Daarnaast bestaat een groot deel van onze krachttraining uit de weerstand van het eigen lichaamsgewicht. Dit alles neemt niet weg dat er kids geblesseerd kunnen raken. Door een valpartij, botsing of door het niet opvolgen van instructies kunnen er blessures ontstaan. Dit gebeurt bij elke sport, dus ook bij de onze. Het risico wat kinderen lopen bij contactsporten als voetbal, basketbal of karate is vele malen hoger dan bij krachttraining.

Wat is de juiste voeding voor mijn kids?

We willen onze kinderen (en hun ouders) vooral bewust maken van goede voeding en ze minder of geen slechte opties meer geven. We leren ze vooral de basisprincipes. Suiker is slecht voor je. Eet fruit i.p.v. snoep en drink water i.p.v. frisdrank en fruitsappen. Eet bij elke maaltijd eiwitten, ter grootte van je eigen handpalm. Eet gezonde vetten als noten en zaden, avocado’s en olijfolie. Alles wat je op de groente en fruitafdeling van de supermarkt vindt is goed voor je. Eet hier veel van! Alles wat verpakt en lang houdbaar is, is niet goed voor je.

Spring naar toolbar